
سرمربي تيم ملي واليبال ايران گفت: خيلي دوست دارم كاري را كه خوليو ولاسكو در ايران انجام داد دوباره انجام دهم.
نشست خبري روبرتو پياتزا، سرمربي ايتاليايي تيم ملي واليبال ايران، ظهر امروز دوشنبه اول بهمن 1403 در تهران آغاز شد.
روبرتو پياتزا، سرمربي ايتاليايي تي ملي واليبال در نشست خبري اظهار داشت: خيلي دوست دارم كاري را كه خوليو ولاسكو در ايران انجام داد دوباره انجام دهم. به نظر من ولاسكو واليبال ايران را عوض كرد و نگاه واليبال دنيا را به ايران تغيير داد. او همين كار را با واليبال ايتاليا انجام داد.
پياتزا در مورد برنامههايش براي كسب نتيجه با تيم ملي واليبال ايران تاكيد كرد: در دو سالي كه واليبال ايران پشت سر گذاشت تجربيات خوبي هم به دست آورد. تيم ايران نتايج مختلفي به دست آورد. من مطمئن هستم كه با كمك توتولو و امير خوشخبر و ساير اعضاي كادر فني اطلاعات لازم را در مورد واليبال ايران به دست خواهم آورد. هميشه برنامهريزي وجود دارد و نخستين برنامه ما در ماه مي خواهد بود كه وارد زمين تمرين ميشويم. مطمئناً تمام توانم را براي بهتر شدن واليبال ايران به كار خواهم گرفت. توتولو آشنايي بيشتري نسبت به من به واليبال ايران دارد و در اين راه كمك بزرگي خواهد بود.
پياتسا ادامه داد: در ايران بازيكنان زيادي حضور دارند كه سطح برخي از آنها آنقدر بالاست كه ميتوانند در ليگهاي اروپايي بازي كنند. برخي از آنها نيز هنوز آمادگي لازم براي حضور در اروپا را ندارند. من استعدادهاي جوان بسيار خوبي را در ايران ميبينم و واقعاً دوست دارم با اين استعدادها كار كنم.
سرمربي تيم ملي واليبال ايران تصريح كرد: برخي مسائل كوچك وجود دارد كه بسيار بزرگنمايي ميشود. هرگز نگفتم كه به صورت همزمان با تيمهاي ملي ايران و هلند همكاري ميكنم. كساني كه با مسائل آشنا هستند ميدانند كه چنين كاري مقدور نيست من در حال حاضر با تيم ملي واليبال ايران قرارداد دارم و نميتوانم با تيم ديگري همكاري كنم. اين كار غير ممكن است تمام تمركز من روي تيمي است كه با آن قرارداد دارم.
پياتزا اضافه كرد: فدراسيون واليبال ايران ليستي از مربيان را به عنوان دستيار به من ارائه كرده است. در مورد بازيكنان نيز ليست مشابهي به من داده شده است. برنامههاي ما زماني شروع ميشود كه وارد زمين تمرين شويم. من در ابتدا بايد ملاقات و گفتگويي با اين مربيان داشته باشم تا روش كاري خود را با هم هماهنگ كنيم. من و توتولو ايدههاي خود را با اين مربيان به اشتراك ميگذاريم. به نظر من زبان فارسي و ايتاليايي در اين بين مطرح نيست و ما با زبان واليبال با هم صحبت ميكنيم.
وي گفت: روش كار من فعاليت در تيم ملي و تيم باشگاهي است. زماني كه در هلند هم بودم هدايت يك تيم باشگاهي را به عهده داشتم و پس از اين هم فعاليت خود را در رده باشگاهي ادامه ميدهم.
پياتزا افزود: تمامي فعاليتهاي باشگاهي در آخر ماه آوريل و ابتدا ماه مي به اتمام ميرسد و و تمام بازيكنان شاغل در ليگهاي ايتاليا لهستان و تركيه به طور همزمان فعاليت باشگاهيشان تمام ميشود. از زمان شروع اردوهاي تيم ملي تا هفته نخست ليگ ملتها حدود 3 هفته زمان داريم و فكر نميكنم مشكل خاصي داشته باشيم.
سرمربي تيم ملي واليبال گفت: ليست تيم ملي هميشه باز است و هر لحظه بازيكنان ميتوانند به تيم ملي اضافه شوند. چيزي به اسم ليست نهايي در واليبال وجود ندارد و هرگز هم وجود نخواهد داشت و همه بازيكنان ميتوانند به ما كمك كنند و تيم ملي ايران بايد هميشه آماده باشد. از الان تا زمان تشكيل اردوهاي تيم ملي ممكن است برخي بازيكنان مصدوم شوند ولي به محض شروع اردوها من بهترين عملكردم را براي تيم ملي ايران خواهم داشت.
پياتزا اظهار داشت: مهمترين مسئله در تيم ملي اين است كه ميل و علاقه به انجام كار براي تيم ملي وجود داشته باشد. من در كشورهاي مختلف كار كردم و لحظه تصميم گيري بزرگترين و مهمترين مشكل ماست. ما در لحظه تصميم گيري بايد مشخص كنيم چه كسي باشد و چه كسي نباشد. ليست من چه در مورد بازيكنان و چه در مورد مربيان هميشه باز است. ليست مربياني كه فدراسيون به من ارائه داده ليست نهايي نيست و ممكن است كسي خارج از اين ليست واقعاً تمايل به همكاري با من داشته باشد و با برنامههاي من هماهنگ باشد. من از او نيز استفاده ميكنم.
وي ادامه داد: من نميتوانم در ايران باشم ولي فرصت و زمان ديدن بازيها و عملكرد بازيكنان را دارم. حضور من در ايران براي ديدن ليگ، جريان بسيار پيچيدهاي خواهد داشت. بررسي بازيكنان و ديدارهاي ليگ كار يك نفر نيست و دستياران من در ايران در اين مورد به من كمك خواهند كرد و گزارشهايي به من ارائه خواهند كرد. من همچنين بازيكناني كه خارج از ايران بازي ميكنند را نيز رصد ميكنم. تصميم گيري در مورد بازيكنان بر عهده من است. من مثل يك پزشك هستم و بايد همه جوانب را بسنجم. اگر بخواهم روش ديگري به قضيه نگاه كنم بايد مدام در حال جنگ باشم و از اين جنگها دوستي بر نميآيد. مهم اين است كه با هم ارتباط داشته باشيم و بتوانيم با هم كار كنيم.
برچسب:
پياتزا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: